ျမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က
ေကာသမၻီမွာ အဘိဓမၼာနုိင္တဲ့ရဟန္းတစ္ပါးနဲ႔ သုတၱန္ဝိနည္း ေခါင္းေဆာင္တစ္ပါးတုိ႔ဟာ ကုဋီတက္ၾကေတာ့
ေရက်န္ကေလးကုိေတြ႕၍ အခ်င္းမ်ားျပီးကြဲသြားၾကတာဟာ လူေတြသာမက ကုိယ္ေစာင့္နတ္၊ရြာေစာင့္နတ္ကစျပီး၊
နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္အထိသူ႔ဖက္ကိုယ့္ဖက္ ႏွစ္ျခမ္းကြဲ သြားပါတယ္။ အဘိဓမၼာရဟန္းက အမွတ္တမဲ့နဲ႔
ကုဋိမွာေရကေလးတဝက္ခ်န္ထားခဲ့မိ၍ ဝိနည္းေခါင္းေဆာင္ ရဟန္းကအျပစ္ေျပာရင္း ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြားတာပါ။
အဲဒါကုိျမတ္စြာဘုရားသိေတာ္မူတဲ့အခါဆုံးမေသာ္လည္း မရ၍ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ႏွင့္ဆင္ျခင္ေတာ္မူတဲ့အခါ
ဒါဟာဝိပါကဝဋ္တရားပါလားဆုိျပီး ပလလဲေတာကုိၾကြသြားေတာ္မူျပီး ေနာက္ ျငိမ္းေအးတဲ့အခါေရာက္မွ
အရွင္အာနႏၵာကပင့္၍ ျပန္ၾကြလာေတာ္မူျပီး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။
အေသးအဖြဲ႕ကိစၥကေလးမွစ၍
ယခုလုိျဖစ္ၾကတာဟာ ပုထုဇဥ္စိတ္ထားေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ေသာတာပန္ ဆုိရင္ဒီလုိမျဖစ္နုိင္ေၾကာင္း
သိေစခ်င္တာေၾကာင့္ ေသာတာပန္တုိ႔ရဲ႕ စိတ္ေနအထားကုိ ေအာက္ပါ(၇)ခ်က္ျပ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်က္ေတြကဘာေတြလဲလုိ႔ဆုိေတာ့
၁။ ေသာတာပန္အေနနဲ႔
ဒိ႒ိ ဝိစိကိစၦာအစရွိတဲ့ တရားေတြကုိသာ ပယ္သတ္နုိင္တာ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ငုိက္ျမည္းမႈ (ထိနမိဒၶ)၊
စိတ္ပ်႕ံလြင့္မႈ(ကုကၠဳစၥ) ဆုိတဲ့ တရားေတြမွာ ပုထုဇဥ္က ျဖစ္ေၾကာရွည္တယ္။ ေသာတာပန္က ျဖစ္ေၾကာမရွည္ဘူး။
တုိတယ္။ မပါယ္သတ္နုိင္ေသးတဲ့ ကိေလသာေတြ တစ္ခုျဖစ္သြားရင္ ျဖစ္သြားျပီလုိ႔ ဥာဏ္အသိကေလးကခ်က္ျခင္းလုိက္တယ္။ေလာဘ၊
ေဒါသ၊ ေမာဟ ထတုိင္းထတုိင္း၊ ေပၚတုိင္းေပၚတုိင္း ေနာက္ကခ်က္ျခင္း သိတာသည္ ေသာတာပန္၏
အသိပင္ျဖစ္၏။
၂။ ေသာတာပန္အေနနဲ႔
မပယ္နုိင္ေသးတဲ့ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အစရွိသည္တုိ႔ဟာ ပုထုဇဥ္လုိပဲ ျဖစ္တတ္ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
လြန္က်ဴးခဲ့တဲ့ ကိေလသာေတြကုိ ရွိမွန္းသိေနတဲ့အတြက္ ခႏၶာျဖစ္ပ်က္ကုိ ႐ႈျပီး ျငိမ္းေအး
ေအာင္ လုပ္နုိင္တဲ့စိတ္ေနစိတ္ထား သေဘာသြားရွိရင္ ေသာတာပန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
၃။ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္မွတစ္ပါး
တျခားတစ္ပါးေသာ သာသနာမွာ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂမ္၊ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၱာမရွိနုိင္ဘူးဆုိတဲ့ အသိ၊
ဒီျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္မွတစ္ပါးအျခားေသာ သာသနာမွာ သံသရာဝဋ္ဒုကၡမွ ထြက္ရပ္လမ္းမရွိဘူးလုိ႔
သိတာဟာ ေသာတာပန္တုိ႔၏ အသိပဲျဖစ္ပါတယ္။
၄။ရဟန္းမ်ားမွာေတာ့
လြန္က်ဴးမိတဲ့ အာပတ္အတြက္ ခ်က္ခ်င္းပဲ ေဒသနာၾကားခ်င္တယ္။ (အာပတ္ေျဖေဖ်ာက္)ခ်င္တယ္။လူမ်ားမွာက်ေတာ့
မပယ္နုိင္ေသးတဲ့ ကိေလသာေၾကာင့္ အျပစ္သင့္သြားတဲ့ အတြက္ ျမန္ျမန္ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ျပီး
ေျပေပ်ာက္အာင္လုပ္နုိင္တဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားဟာလည္း ေသာတာပန္တုိ႔၏ စိတ္ေနစိတ္ထားပင္ျဖစ္ပါတယ္။
၅။ ေသာတာပန္လည္း
အရပ္ထဲမွာေနထုိင္တဲ့အတြက္ ကိစၥၾကီးငယ္ေၾကာင့္ ကူပါဦး၊ ယူပါဦးဟုဆုိလ်ွင္ ကူခ်င္၊ ယူခ်င္စိတ္ေတာ့
ေသာတာပန္မွာလည္း ေပၚပါတယ္။ တရားရုံးတို႔မွာ လုိက္ပင္လုိက္ျငားေသာ္လည္း သူရဲ႕ မွန္တာေျပာ၊
မွန္တာလုပ္၊ မွန္တဲ့အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပဲလုပ္မယ္ဆုိတဲ့ အဓိသီလ သုံးပါးႏွင့္တကြ အဓိသမာဓိ၊
အဓိပညာေတြကုိေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ အပ်က္စီးမခံတဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားသည္ ေသာတာပန္တုိ႔၏ စိတ္ေနစိတ္ထားပင္ျဖစ္၏။
၆။ခႏၶာ၊အာယတန၊ဓာတ္၊
သစၥာ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတြကုိ ဘယ္သူကပင္ေဟာေဟာ၊ အာရုံတစ္ပါး စိတ္မသြားဘဲ အနက္ အဓိပၸါယ္ကုိပါသိျပီး
တရားနာနုိင္တဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားဟာလည္း ပုထုဇဥ္မ်ားႏွင့္မတူတဲ့ ေသာတာပန္တုိ႔၏ စိတ္ေနစိတ္ထားပင္ျဖစ္၏။
၇။ တရားနာျပီးသည္၏ေနာက္တြင္
သေဘာေပါက္ျပီး ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ေဟာၾကားတဲ့ တရားရွင္ေတြကုိ ေက်းဇူးတင္လုိ႔မဆုံး ဝမ္းေျမာက္လုိ႔မဆုံးျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္။
ဤအခ်က္မ်ားသည္ ပုထဇဥ္ႏွင့္မတူေသာ ေသာတာပန္တုိ႔၏ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။
ေသာတာပန္ျဖစ္ေၾကာင္း
အဂၤ ါေလးပါး
၁။ ရုပ္၊
နာမ္၊ အာယနတ၊ ဓာတ္၊ သစၥာတုိ႔၌ က်ြမ္းက်င္လိမၼာေသာ၊ ဘဝအဖန္ဖန္ျဖစ္ရျခင္းကုိ ဒုကၡသစၥာဟူ၍
ဘဝကုိမလုိခ်င္ေအာင္ေဟာနုိင္၊ေျပာနုိင္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းကုိ ေပါင္းရျခင္း။(သပၸဳရိသ သံေသဝ)
၂။ ရုပ္၊နာမ္၊
ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ဓာတ္၊ သသစၥာတုိ႔ႏွင့္ဆုိင္ေသာ တရားတုိ႔ကုိ ထုိးထြင္း၍ သစၥာဥာဏ္ႏွင့္ သိျပီးသူ၏
တရားကုိ နာၾကားရျခင္း။ (သဒၶမၼသဝန)
၃။ မိမိကုိယ္တုိင္ကလည္း
နားလည္ေအာင္ႏွလုံးသြင္းရျခင္း။(ေယာနိေသာမနသိကာရ)
၄။ မဂ္၊ ဖုိလ္နိဗၺာန္ကုိရေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
ကိေလသာတုိ႔ကုိ ဖယ္ရွားခြာေပးတတ္ေသာ ဝိပႆနာအက်င့္တရား ကုိ က်င့္ထားရျခင္းစသည့္ေလးပါးတုိ႔သည္
ေသာတာပန္အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္းအဂၤ ါမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ (ဓမၼာနုဓမၼပဋိပတၱိ)
စာဖတ္သူအားလုံး
သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍ လုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံးတစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည့္ဝ ၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္
အိႏၵိယနုိင္ငံ)
တက္တူး
No comments:
Post a Comment